BOOTJE gelijk geheugen spatiebalk versie 1.2
Welke begrippen moeten gekend zijn door de kleuter : hetzelfde - niet hetzelfde -- gelijk - niet gelijk -- verschillend
Hoe wordt het spel gespeeld :
Er wordt bovenaan het scherm 1 voorbeeld bootje getoond , dit gedurende een korte periode - dan vedwijnt dit bootje
en worden daaronder 5 bootjes getoond, waarvan 1 gelijk is aan het voorbeeld bootje
De kleuter dient het bootje dat gelijk is aan het voorbeeld bootje te zoeken
Onder één van de 5 bootjes verschijnt een zwarte pijl (als teken dat nu dit bootje aan de beurt is).
Bovenaan het scherm verschijnt een voortgangsbalk en wanneer een nieuwe voortgang wordt gestart verschuift het zwarte pijltje naar het volgende bootje.
Wanneer het zwarte pijltje onder het door de kleuter gekozen bootje staat , dan dient de kleuter de spatiebalk in te drukken
Dit moet steeds binnen het tijdsbestek van de voortgang gebeuren !
Bij een juist antwoord komt er een groene pijl onder de gekozen figuur en verschijnt er ook een lachend gezichtje
Bij een foutief antwoord komt er een rode pijl onder het gekozen figuurtje en verschijnt er ook een triestig gezichtje
- er verschijnt wel een knipperende groene pijl onder het juiste antwoord
Na een korte wachttijd begint een nieuw opdracht !
Onderaan het scherm worden de resultaten van 10 oefeningen bijgehouden onder de vorm van vrolijke of triestige gezichtjes!
Na de 10 oefeningen wordt dit programma beëindigd en keren we terug naar deze pagina.
Hier kunnen we dan kiezen om opnieuw te spelen ; of een andere oefening te kiezen op de pagina Kleuters Educatieve Spelletjes.