WEGVOLGEN - cursor toetsen - versie 1.2


Welke begrippen moeten gekend zijn door de kleuter :

de kleuters moeten kunnen werken met symbolen (pijltjestoetsen)

richtingsbegrippen (boven , onder , links , rechts) dienen reeds bijgebracht te zijn

Hoe wordt het spel gespeeld :

de computer tekent een voorbeeldweg. De weg moet nu gevolgd worden van beginpunt (links) naar eindpunt(rechts) door het gebruik van de cursortoetsen.

wegvolgen 1 is met → ↓ --- wegvolgen 2 is met → ↓ ↑ --- wegvolgen 3 is met → ↓ ↑ ←

Indien de weg correct werd gevolgd komt er een lachend gezichtje

Wanneer de weg verlaten wordt komt er een triestig gezichtje - de plaats waar de weg werd verlaten kleurt rood !

 

Na een korte wachttijd begint een nieuw opdracht ! Bij dit spel zijn er maar 5 oefeningen af te werken in plaats van de normale 10 (omwille van het feit dat een spel hier langer zou kunnen duren)

Onderaan het scherm worden de resultaten van de 5 oefeningen bijgehouden onder de vorm van vrolijke of triestige gezichtjes!

Na de 5 oefeningen wordt dit programma beëindigd en keren we terug naar deze pagina.

Hier kunnen we kiezen om opnieuw te spelen ; of een andere oefening te kiezen op de pagina Kleuters Educatieve Spelletjes.

WEGVOLGEN 1 → ↓


WEGVOLGEN 2 → ↓ ↑


WEGVOLGEN 3 ← → ↓ ↑

terug naar Kleuters Educatieve Spelletjes